“De Bijenkorf maakt luxe tot een belevenis”.

Een analyse van de bedrijfsstructuur leert ons dat alles wat we in de Bijenkorf kunnen kopen allereerst uit de koker van de creatieve afdeling komt. Zij maken een stijlboek waarmee de inkopers van alle afdelingen aan de slag kunnen. Deze inkopers werken nauw samen zodat alles bij elkaar past en aan de tijdsgeest voldoet. 

Op de verdiepingen maken we ateliers waar al die artikelen door de Bijenkorf medewerkers kunnen worden bekeken en getest. Je kan er ook samen werken of een kort overleg plannen. De winkel en het hoofdkantoor zijn zo nauw verbonden en in het ontwerp vormen de ateliers samen een winkelpui. 

De begane grondvloer maken we helemaal open als een aaneengesloten entreegebied. Een open entree, een open keuken, een open boardroom. Iedereen is welkom. Het zijn de meubels, merchandising en visuals uit de collectie van het warenhuis die de sfeer bepalen.

De boardroom heeft een schuifwand van 3D geprint patroon. Ervoor staat een wisselend een topstuk uit de collectie. Een glazen plafond geeft extra verlichting en bepaalt de routing op deze vloer.

In samenwerking met QuA Associates.

 

 

 



 

Copyright © 2017 Affaire d'Architecture BV  KVK 60880775. All rights reserved.